Een week voor het IFFR losbarst is directeur Bero Beyer te gast. Aan de hand van fragmenten leidt hij ons rond in “hét huis van de auteurscinema.” Daarnaast belicht programmeur Inge de Leeuw haar specifieke IFFR 2018 thema’s en
Douwe Dijkstra is er met zijn film "Green Screen Gringo".
Presentatie is in handen van Kuba Szutkowski en Christiaan van Schermbeek.
Douwe Dijkstra is er met zijn film "Green Screen Gringo".
Presentatie is in handen van Kuba Szutkowski en Christiaan van Schermbeek.
Een week voor het IFFR losbarst is directeur Bero Beyer te gast. Aan de hand van fragmenten leidt hij ons rond in “hét huis van de auteurscinema.” Daarnaast belicht programmeur Inge de Leeuw haar specifieke IFFR 2018 thema’s en
Douwe Dijkstra is er met zijn film "Green Screen Gringo".
Presentatie is in handen van Kuba Szutkowski en Christiaan van Schermbeek.
Inge de Leeuw (programmeur IFFR )
Selecteert voor het IFFR speelfilms uit de Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië en Ierland. Daarnaast stelt zij bijv. de 'Big Screen Competition' samen (een selectie van films die een distributie-prijs kunnen winnen) alsmede het themaprogramma ‘Maximum Overdrive’ over de hedendaagse explosie van popculturele mash-ups: Een mix van nieuwe speelfilms, korte films, performances, installaties en alles daartussenin.
Inge de Leeuw studeerde Algemene Cultuurwetenschappen en Film- en Televisie Wetenschappen. Naast haar werk als programmeur schrijft zij o.a. over film en technologie.
Programmaonderdeel
Maximum Overdrive
Voorproefje uit dit IFFR onderdeel.
Green Screen Gringo (Douwe Dijkstra, 2017, 16 minuten)
Reizend met een green screen door het betoverende, maar onrustige Brazilië. De straten van São Paulo zijn het toneel voor politiek, kunst en de liefde en de gringo kijkt er naar. Douwe Dijkstra maakte een documentaire portret van het hedendaagse Brazilië en haar inwoners, bekeken door de ogen van een vreemdeling.
Douwe Dijkstra studeerde aan ArtEZ hogeschool voor de kunsten. Hij maakt korte films, documentaires en installaties.