AGENDA  CONTACT   ARCHIEF    OVER  












   

 



Zenith (Maurice Trouwborst, 25 minuten)

De ouders van Fay en Boris hebben zich laten vervangen door replica’s om hun veeleisende leven aan te kunnen. Maar als de tieners ontdekken hoe ze deze robots kunnen hacken loopt het gruwelijk uit de klauwen. Zenith werd dit jaar geselecteerd voor de competitie voor een Gouden Kalf voor beste TV Drama. Maurice Trouwborst studeerde in 2006 af aan de HKU als regisseur fictie. Naast Zenith maakte hij o.a. One Night Stand Urfeld, de komedie Dames 4, clips voor De Jeugd van Tegenwoordig en Aux Raus, ook diverse commercials.

And there’s nothing new under the sun (Efrat Zehavi, animaties)

Efrat Zehavi performt, maakt beelden, collages, scènes, animaties en korte verhalen. In haar animaties transformeert zij levensechte menselijke figuren van gekleurde boetseerklei tot ‘intuitive stories’ waarin vol ironie feit en fictie naadloos in elkaar overgaan. In de serie ‘And there’s nothing new under the sun' koppelt zij hedendaagse sociale en politieke thema’s als immigratie en integratie aan universele angst.

How to Uninstall Life (Noah Suhartono, 15 minuten, 2017)

Een blinde jongeman wordt na een vuurwerkongeval volledig blind verklaard wat zijn leven drastisch verandert. Noah toont zijn alledaags leven als blinde. Maar wat verbergt hij? Voor Suhartono, dit jaar afgestudeerd aan de WdKa, bleek het maken van deze documentaire niet zonder gevolgen.

Kopstoot (Daan Bunnik, 16 min, 2017)

In de gedeelde slaapkamer van broers Tobias en Lucas, 15 en 18 jaar, merkt Tobias dat de relatie met zijn oudere broer niet meer is wat het was. Daan Bunniks nieuwste film is een subtiel, intiem en kwetsbaar drama.
Naast filmmaker is hij o.a. programmeur van het NYC Independent Film Festival. Zijn afstudeerfilm, De huid voelt, een tweeluik over het verouderende lichaam van zijn ouders, was een internationaal succes.

Camera Japan festival (Alex Oost, Shorts)

In het Camera Japan festival (21 t/m 24 september in L/V) krijgt Japanse muziek, autonome en toegepaste kunst en eten aandacht, maar ligt de nadruk op hedendaagse film. Directeur Alex Oost schuift aan tafel aan en neemt speciaal voor Off Screen twee pareltjes mee.